|
3D her není mezi operačním systémem Palm mnoho. Proto pokud vyjde hra v kompletním 3D je to velké plus, pokud ta hra má výbornou hratelnost je to další plus a pokud si k tomu všemu přidáte, že jde o kulečník zjistíte, že je to zatím jediný kulečník v trojrozměrném provedení.
|
Tuto hru vytvořila firma Celeris. Simulace kulečníku si našla svůj klon
nejen u Palm OS, ale obsadila také Smartphony a Pocket PC. Tato recenze je napsána na základě Palm OS verze.
Virtual pool dostal řadu ocenění. Jenom časopis POCKET PC udělil firmě Celeris ohodnocení nejlepší
simulátor roku 2004, nejlepší software 2005 a to jak v kategorii Pocket PC tak i Smartphone.
Když jsem dostal k recenzi kulečník, říkal jsem si „to mě asi bavit nebude, všechno to jsou 2D hry
z vrchního pohledu“, ale nahrál jsem si tři instalační soubory do Palma, nainstaloval, spustil, trocha
uvítacích reklam, dal jsem Rychlou hru, vybral jsem typ hry a protihráče a konečně hru začal tapnutím
na Rack´em. Chvíle loadování a pak mi spadla čelist, až na zem. 3D grafika! Virtual pool je
simulátor kulečníku v kompletním trojrozměrném zobrazení, na rozdíl od ostatních 2D kulečníků, které jsou
v pohledu z vrchu. Na začátku si můžete vybrat, zda chcete hrát Kariéru nebo Rychlou hru.
Rychlá hra obsahuje 6 verzí kulečníků v 6-ti různých místech (které postupně odemykáte v Kariéře), nespočetně
mnoho soupeřů s detailním popisem kde se dozvíte mimo jiné, jak dobře hraje. Kromě hry s protihráčem si můžete
zahrát sám nebo s někým jiným na jednom PDA. Hra samotná má v sobě návod na všechny hry, ale pro ty, kteří
neovládají Angličtinu jsem na Internetu objevil pravidla hry 8 ball a 9 ball v češtině na Benáteckém kulečníku.
Virtual pool požaduje pro Palm: Palm OS 5.0, 9,5 MB paměti v Palmu nebo na kartě a 3,5 MB Heap. Pro
Pocket PC je potřeba Pocket PC 2002 a vyšší, paměť 12 MB a 5 MB paměti pro program a Smartphone vyžaduje 5 MB
paměti a 4,5 MB paměti pro hru. I přes tyto požadavky se mi hra občas zasekla a musel jsem ji spustit znovu.
Hra se ovládá z největší části stylusem. Ovládání v Menu je asi každému jasné, ve hře to chce trochu
toho cviku. Pokud tapnete jinam než na tágo nebo kouli, ovládáte úhel pohledu, pokud tapnete na špičku tága,
míříte kam šťouchnete do koule a vystřelíte tapnutím na tágo, které zesvětlá, táhnete k sobě a pak posunete
tágo směrem ke kouli. Rychlost šťouchu se řídí rychlostí jakou přesunete stylus směrem ke kouli. Při hře mi
dost vadilo, že často šel zvuk například o sekundu dříve než se dvě koule dotknou, nebo spadne do kapsy.
Jinak ozvučení hry je více než dostačující, zvuk při dotknutí dvou koulí mi připadá hodně realistický. Na
hlavní obrazovce při hře máte vždy v horní liště napsáno kolik vítězství vás dělí od protihráče. Horní lišta
také ukazuje kouli, kterou musíte trefit jako první (neplatí při hře Straight). Dolní lišta obsahuje
ovládání hry, jako např.: umístění bílé koule při faulu, ladění pohledu, atd. Těsně nad ní jsou písmena „O“,
které vám ukáže stůl z zhora a písmeno „A“ kterým nastavíte úhel tága. Na druhé straně je písmeno „T“, které
se vyskytuje pouze v Practic modu a pomůže začátečníkům. Dovolí vám nastavit rychlost šťouchu a ukáže
vám trajektorie všech koulí. Vpravo nahoře je otazník, kterým můžete vyvolat menu (pouze pokud jste na řadě).
Rychlou hru projedu jenom tak narychlo. Vyberete si hru, protihráče, místo a na kolik her budete hrát. Velká
nevýhoda Rychlé hry je, že se po konci hry nedozvíte zda jste prohráli nebo vyhráli, ale zpravidla kdo trefí
poslední kouli do kapsy vyhrál. V Kariéře vás uvítá video s Curlym,
který vám upřesní mód Kariéry a poté, už začínáte hrát. Princip je pořád stejný, musíte vydělat na hru
s protihráčem, který je úplně nejvýše v seznamu. Čím jste dále, tím hrajete o větší hotovost a stupňuje se
obtížnost protihráčů. Nevím jak to je u posledního, tam jsem se nedostal. Pokud se vám povede dostat na
částku nižší, než máte na začátku, tak jakási dobrá duše vám věnuje částku na dorovnání vaší hotovosti na
hodnotu s jakou jste začínali a začínáte znovu. V Menu můžete nastavit na stupnici o 0 do 10 hlasitost
efektů a hudby, dále tu je zapnutí/vypnutí scenérie místnosti, pohled (ale kdo by ničil prácí programátorů
a grafiků pohledem zvrchu) a orientaci displeje.