Podle průzkumu společnost Webcredible chtějí spotřebitelé v mobilním telefonu především email a sociální sítě, přičemž o další funkce jako je online nakupování takový zájem není. |
Společnost Webcredible provedla průzkum na následující otázku: Jakou službu byste na svém mobilním telefonu používali, kdyby rychlost ani kvalita nebyly problém? Z 1010 respondentů odpovědělo 33%, že preferují emaily, na druhém místě se s 25% umístily sociální sítě a s 20% následoval přístup k lokálním informacím o okolí uživatele. Dalších 13% preferovalo informace spojené s cestováním a plánováním tras. Překvapivě jen 9% potom chtělo z mobilu online nakupovat.
- Email – 335 hlasů (33%)
- Sociální sítě – 256 hlasů (25%)
- Lokální informace / informace o okolí – 199 hlasů (20%)
- Informace spojené s cestováním a plánování tras – 135 hlasů (13%)
- Online nakupování – 87 hlasů (9%)
Podle šéfa Webcredible Trentona Mosse výsledky dokazují, že si spotřebitelé zvykli na snadný přístup k emailům na PDA a Blackberry, a nyní chtějí mobilní email i v základním telefonu. Za pozornost stojí i rostoucí zájem o sociální sítě, který nejspíš bude v následujících měsících ještě sílit. Vývojáři přizpůsobují formát stránek mobilním prohlížečům a například Facebook už má dobře použitelnou mobilní verzi svých stránek, aby jeho uživatelé mohli vše potřebné zařídit z telefonu. Naproti tomu relativně malý zájem o online nakupování lze vnímat jako očekávaný jev. Limitujícím faktorem jsou na jedné straně malé displeje, protože lidé chtějí vidět kvalitní obrázky toho, co kupují, a navíc mezi veřejností stále existuje obava o bezpečí dat při nakupování prostřednictvím mobilního telefonu.
Zdroj: webitpr