|
Na trh se chystá jednoúčelové mobilní zařízení na elektronickou poštu. Kromě emailů neumí nic jiného – nevolá, neorganizuje čas a nenabídne ani další běžné funkce jako MP3 přehrávač, IM klient nebo internetový prohlížeč.
|
V době, kdy se většina výrobců snaží do každého mobilního přístroje vměstnat co možná nejvíce funkcí, přichází americká firma Peek na trh s jednoúčelovým zařízením, jehož jedinou funkcí je mobilní email. Za jedno sto amerických dolarů (plus 20 USD měsíčně za data prostřednictvím amerického T-Mobilu) zákazník získá krabičku s pěkným displejem a QWERTY klávesnicí, která se hodí pouze na práci s elektronickou poštou a nic jiného. Taková nabídka se zdá poněkud zvláštní, protože poštovního klienta v sobě dnes má každý slušnější telefon.
Právě nyní navíc nákup dalšího přístroje speciálně na emaily vypadá jako zbytečná investice více než kdykoli předtím, protože ceny smartphonů klesají hluboko pod ceny běžné ještě před několika málo lety. Například Centro od Palmu, které kromě emailů zvládá plno dalších věcí, lze u amerického operátora AT&T se závazkem pořídit už od 70USD. Oproti Peeku je trochu menší, takže se na něm nebude psát tak pohodlně, ale největší rozdíl je v tom, že měsíční provoz Centra stojí o 10 USD více. Konkurenci pro Peek představuje i telefon BlackBerry Pearl od RIM, který má cenu srovnatelnou s Centrem nabídne lepší poštu, ale chybí mu QWERTY klávesnice. A nakonec tu je Apple iPhone. Ten za stodolarový příplatek nabídne 8GB paměti a celou řadu dalších výkřiků moderní techniky.
Podle slov šéfa společnosti bude Peek v této nelítostné konkurenci spoléhat hlavně na to, že je elegantnější a snadněji ovladatelný než levné smartphony. I kdyby snad měl výrobce pravdu a Peek by low-endové smartphony v těchto ohledech skutečně pekonával, tak to samo o sobě k úspěchu ještě pořád nemusí. V současnosti asi nikdo s jistotou neví, zda vůbec existuje trh pro jednoduché jednoúčelové mobilní přístroje jako Peek. Za stávajících okolností asi většina spotřebitelů zvolí spíše o trochu dražší smartphone, který toho však dokáže nesrovnatelně více. Otázka je, jak bude vypadat situace u firemních zákazníků, kde by Peek využití snad najít mohl. Jisté je pouze to, že kdyby tento netradiční přístroj stál o polovinu méně a měsíční poplatky operátorovi byly také poloviční, prodával by se mnohem lépe než za současných 50 USD + 20 USD měsíčně.
Zdroj: Silicon Alley Insider