Prodej nového iPhonu opět láme rekordy a Apple může být pyšný na své zákazníky, jejichž loajalita ke značce nemá v segmentu mobilních telefonů obdoby.
|
Když den po zahájení prodeje Gene Munster z Piper Jaffray pochválil Apple za to, jak si během tří let dokázal vycvičit armádu příznivců ochotných čekat kvůli upgradu na nový model telefonu šest hodin ve frontě, uvedl, že na počtu prodaných kusů při zahájení prodeje v podstatě nezáleží. Applu se totiž podařilo přesvědčit zákazníky po celém světě, aby utráceli za iPhone, což bude mít v následujících letech ještě větší objemy prodejů. Během prvního dne se včetně předprodeje nakonec podle společnosti Oppenheimer, prodalo jeden a půl milionu iPhonl 4, přičemž více jak tři čtvrtiny kupujících tvořili loajální zákazníci Applu. Následující údaje pocházejí z průzkumu, jehož se účastnilo 608 nových majitelů iPhonu 4 ze Sam Francisca, Minneapolis a New Yorku. Piper Jaffray klade stejné otázky pravidelně při vydání nového modelu iPhonu, viz tabulka s kompletním přehledem výsledků od roku 2007, kdy vyšel první iPhone, po současnost.
Klíčovou informací je, že 77% iPhonů 4 si kupují uživatelé upgradující ze staršího modelu iPhonu. Pro srovnání před rokem při vydání iPhonu 3GS to bylo 56% a v roce 2008, kdy vyházel iPhone 3G, jen 38%. Minulý týden přitom předpověď Morgan Stanley počítala jen s padesáti procenty a zbytek měli tvořit uživatelé přecházející na iPhone z jiné platformy. Loajalitu ke značce potom podtrhují výsledky iPadu - 28% lidí, kteří si koupili iPhone 4, už iPad vlastní a ze zbývajících 72% jich 39% plánuje koupit iPad během příštích dvanácti měsíců.
Zdroj: Fortune Tech