Puzzle hry se solidní náročností a originálními nápady jsou žádaným zbožím na všech platformách, iOS nevyjímaje. Beyond Ynth patří v tomto směru k tomu vůbec nejlepšímu, co lze na mobilní tleefon nebo herní konzoli pořídit.
Beyond Ynth je pokračováním úspěšné hry Ynth, jejíž existence dosud trestuhodně unikala naší pozornosti. Původní Ynth i nový Beyond Ynth jsou dílem týmu Krabl švýcarského vývojáře Adriana Pflugshaupta. Podstatou hry je dopravit hlavního hrdinu, berušku jménem Kribl, ve zdraví z jednoho konce mapy na druhý. Kribl se pravidelně pohybuje v nehostinných podmínkách, takže je třeba jej ochránit před nástrahami prostředí. Během hry navštíví les, poušť, lávové pole a zasněžené hory, přičemž každá z lokací si na neohroženou berušku přichystá jiné nástrahy. K jejich překonání slouží důmyslný systém rotujících krabic, které Kribla na jeho cestě ochrání (pro lepší představu se podívejte za video - stojí za to). Hru lze v podstatě zařadit mezi fyzikální puzzle, ale originální prvky včele s převracením krabic zevnitř jsou tak výrazné, že by si Ynth a Beyond Ynth zasloužily minimálně vlastní subkategorii. Autoři navíc nezůstali jen u geniálního nápadu a dotáhli hru se vším všudy. Jednotlivé mapy jsou do detailu promyšlené, hráč se nikdy nenudí ani nemá pocit nežádoucího opakování stále stejných prvků, dotykové ovládání funguje jak má, hratelnost je na skutečně špičkové úrovni, fyzikální model se chová za všech okolností perfektně plynule, a díky povedené grafice vypadá Kribl i okolní prostředí tak nějak roztomile. Nechybí ani online srovnání výsledků přes OpenFeint a podpora pro Retina displej iPhonu 4, kde by hra měla vypadat ještě o dost lépe (bohužel jsme neměli možnost vyzkoušet).
Samotná hra je poměrně náročná a vždy je třeba pečlivě plánovat několik kroků dopředu. Je třeba počítat nejen s tvary a vnitřním uspořádáním krabic, ale navíc i s dalšími předměty v herním světě a v neposlední řadě i s nástrahami prostředí. Opakování misí v důsledku zaseknutí v bezvýchodné pozici je na denním pořádku, ale to patří u takto náročných her k věci. Naopak o to lepší pocit potom člověk má, když konečně vyřeší nějaký zapeklitý problém a slavně se dostane do dalšího levelu, aby tam mohl opět na nějakou dobu vytuhnout. Naštěstí není nutné postupovat všemi osmdesáti levely lineárně, ale po dokončení prvních několika map se jich odemkne dost na to, aby hráč mohl některé vynechat a vrátit se k nim později. Beyond Ynth mi v mnoha směrech připomíná neméně povedenou herní sérii Exit pro PSP a Nintendo DS, a to zejména dokonalou promyšleností map od začátku do konce, solidní obtížností, skvělou 2D grafikou, originálním přístupem a hlavně dokonalou hratelností. Pokud máte rádi náročnější puzzle hry, tak vůbec neváhejte a pokud ještě nebude mít dost, tak klidně zkuste i první díl (Download - iTunes | 2.39 EUR).
Ještě nemáte svůj účet? Můžete si jej vytvořit zde. Jako registrovaný uživatel získáte řadu výhod. Budete moct upravit vzhled tohoto webu, nastavit zobrazení komentářů, posílat komentáře, posílat zprávy ostatním uživatelům a řadu dalších.