The Nielsen Company přišla se zprávou o tom, jak američtí teenageři používají své mobilní telefony. Stále vedou SMS, ale data se rychle dotahují.
|
Američtí teenageři své telefony sice stále používají hlavně na textové zprávy, nicméně pomalu se mezi nimi stále více rozšiřují i datové služby. Tvrdí to alespoň Nielsen Company na základě rozsáhlé analýzy z druhého čtvrtletí tohoto roku, která analyzuje účty za telefon od více než 60 tisíc uživatelů a data od více než tří tisíc teenagerů ve věku od 13 do 17 let. Z této studie vyplývá, že průměrný americký teenager odešle a přijme v průměru 3339 textových zpráv za měsíc, což je bezkonkurenčně nejvíc ze všech věkových skupin. Pokud teenager právě nespí, zpracuje v průměru 8 textových zpráv za hodinu. V této disciplíně potom obzvláště vynikají mladé ženy, které za měsíc napíšou a přijmou neuvěřitelných 4050 textových zpráv. U stejně starých mužů to je přitom jen 2539 zpráv měsíčně a následující věková kategorie do 18 do 24 let už má jen 1630 textovek za měsíc, nebo chcete-li tři SMS za hodinu. Vzhledem k těmto číslům se potom člověk ani nediví, že se americký teenager při výběru nového telefonu řídí v první řadě tím, zda má vybraný model QWERTY klávesnici.
Navzdory oblibě textových zpráv však americký teenager svůj na svém telefonu stále více využívá i datové služby. 94 procent z dotazovaných teenagerů se označilo za pokročilé datové uživatele, kteří své telefony používají pro internet, multimédia, hraní her a další činnosti jako IM nebo stahování obsahu. Využívání datových služeb u teenagerů sice ještě zdaleka nedosahuje úrovně dospělých uživatelů, meziroční nárůst objemu přenesených dat ze 14MB na 62MB za měsíc však z věkové kategorie 13 až 17 let dělá do budoucna velice perspektivní cílovou skupinu. Rozdíl mezi muži a ženami je zde přitom opačný než u SMS, kdy muži přenesou v průměru 75MB za měsíc a ženy jen 53MB. Pro srovnání ještě musím doplnit průměr u následující věkové kategorie, tedy 18 až 24, který ve druhém čtvrtletí tohoto roku dosáhl solidních 160MB za měsíc. Uvedené výsledky jsou specifické pro americký trh a lze tedy očekávat, že realita v Evropě bude poněkud odlišná, nicméně přinejmenším směr vývoje chování uživatelů by měl být i u nás podobný.
Zdroj: The Nielsen Company