PDASoft

Teenageři jsou závislí na SMS, ale stále více využívají mobilní data
Publikováno: Neděle, 17.10. 2010 - 14:20:57
Téma: Obecné články


The Nielsen Company přišla se zprávou o tom, jak američtí teenageři používají své mobilní telefony. Stále vedou SMS, ale data se rychle dotahují.



Američtí teenageři své telefony sice stále používají hlavně na textové zprávy, nicméně pomalu se mezi nimi stále více rozšiřují i datové služby. Tvrdí to alespoň Nielsen Company na základě rozsáhlé analýzy z druhého čtvrtletí tohoto roku, která analyzuje účty za telefon od více než 60 tisíc uživatelů a data od více než tří tisíc teenagerů ve věku od 13 do 17 let. Z této studie vyplývá, že průměrný americký teenager odešle a přijme v průměru 3339 textových zpráv za měsíc, což je bezkonkurenčně nejvíc ze všech věkových skupin. Pokud teenager právě nespí, zpracuje v průměru 8 textových zpráv za hodinu. V této disciplíně potom obzvláště vynikají mladé ženy, které za měsíc napíšou a přijmou neuvěřitelných 4050 textových zpráv. U stejně starých mužů to je přitom jen 2539 zpráv měsíčně a následující věková kategorie do 18 do 24 let už má jen 1630 textovek za měsíc, nebo chcete-li tři SMS za hodinu. Vzhledem k těmto číslům se potom člověk ani nediví, že se americký teenager při výběru nového telefonu řídí v první řadě tím, zda má vybraný model QWERTY klávesnici.

Navzdory oblibě textových zpráv však americký teenager svůj na svém telefonu stále více využívá i datové služby. 94 procent z dotazovaných teenagerů se označilo za pokročilé datové uživatele, kteří své telefony používají pro internet, multimédia, hraní her a další činnosti jako IM nebo stahování obsahu. Využívání datových služeb u teenagerů sice ještě zdaleka nedosahuje úrovně dospělých uživatelů, meziroční nárůst objemu přenesených dat ze 14MB na 62MB za měsíc však z věkové kategorie 13 až 17 let dělá do budoucna velice perspektivní cílovou skupinu. Rozdíl mezi muži a ženami je zde přitom opačný než u SMS, kdy muži přenesou v průměru 75MB za měsíc a ženy jen 53MB. Pro srovnání ještě musím doplnit průměr u následující věkové kategorie, tedy 18 až 24, který ve druhém čtvrtletí tohoto roku dosáhl solidních 160MB za měsíc. Uvedené výsledky jsou specifické pro americký trh a lze tedy očekávat, že realita v Evropě bude poněkud odlišná, nicméně přinejmenším směr vývoje chování uživatelů by měl být i u nás podobný.

Zdroj: The Nielsen Company





Tento článek si můžete přečíst na webu PDASoft
http://www.pdasoft.cz

Tento článek najdete na adrese:
http://www.pdasoft.cz/modules.php?name=News&file=article&sid=4945