Ačkoli se to nemusí na první pohled znát, reklama stále častěji proniká i do mobilních telefonů a dalších podobných přístrojů a pro její poskytovatele se stává důležitým zdrojem příjmů. S reklamou se zde již dávno nesetkáváme pouze v internetových prohlížečích, ale například také v aplikacích, které jsou její formou často placeny či sponzorovány.
|
Společnost InMobi provedla detailní průzkum reklamy v mobilních přístrojích na evropském trhu. Ten v současné době s velkým náskokem okupuje iPhone, jež si drží 31,9%, za ním se drží s 19,7% Nokia, třetí místo zaujímá Android s 12,9% podílem.
Za zmínku stojí velmi rychlý růst Androidu, který v období od července 2010 do října 2010 poskočil o 9,5%. Bylo to zejména na úkor finské Nokie, která za stejné období ztratila 6%.
Reklama na mobilních přístrojích jako celek zaznamenala na evropském trhu za poslední tři měsíce nárůst o 88%, za který vděčí zejména fenomenálnímu nárůstu počtu přístrojů s Androidem (256 milionů) a iOS (260 milionů).
Zdroj: Shaun McGill pro PDA 24/7